Image Map

10.3.11

Mielone z soczewicy

Składniki:
szklanka zielonej soczewicy
2 jajka
bułka tarta
średnia cebula
majeranek, sól, pieprz, czosnek
olej do smażenia
Wykonanie:
Soczewicę ugotować w 1,5 szklanki osolonej wody, odcedzić i zmiksować/przepuścić przez maszynkę. Cebulę posiekać i zezłocić na oleju. Dodać jajka, bułkę tartą, cebulę i wyrobić jednolitą masę. Formować kotlety mielone wielkości mandarynki, obtaczać je w bułce tartej i smażyć z obu stron na złotawy kolor.
Podawać jak każde inne mielone, u nas dzisiaj z ziemniakami i coleslawem :)

3 komentarze:

Mariola pisze...

Zaraz wpadam na obiad ;)

Mariola pisze...

zrobiłam z czerwonej soczewicy, ale mi się rozpadały podczas smażenia, to się zemściłam i z reszty upiekłam pyszny i pożywny pasztet ;)

Truscaveczka pisze...

Czerwona, znaczy podejrzana :D Czerwoną to ja do zupy zużywam, zieloną na gryzalne rzeczy :)