Image Map

17.2.12

Makaron z warzywami, tuńczykiem i fetą


Kolorowo, pikantnie i przepysznie. I niezwykle sycąco. Z tych proporcji wyszły 4 solidne dawki potrawy ;)
Składniki:

  • pół puszki kukurydzy
  • pół szklanki białego, wytrawnego wina
  • tuzin oliwek
  • puszka tuńczyka w sosie własnym
  • pół kostki sera typu feta
  • por
  • pół cukinii
  • pół papryki czerwonej
  • puszka pomidorów
  • oliwa
  • tymianek
  • czosnek granulowany lub świeży
  • papryka słodka i ostra
  • makaron średniej wielkości (na zdjęciu makaron kukurydziany)
Wykonanie:
2 ząbki czosnku wycisnęłam i zeszkliłam na niezbyt rozgrzanej oliwie. Podlałam winem. Dodałam pokrojonego w półtalarki pora i w ćwierćtalarki - cukinię. Całość lekko podsmażyłam, dorzuciłam pomidory, kukurydzę i tuńczyka, i dusiłam około kwadransa. Wrzuciłam przekrojone w połówki oliwki i pokruszoną fetę, która rozpłynęła się w kremowym sosie. Doprawiłam tymiankiem i papryką i zostawiłam na wolnym ogniu jeszcze 5 minut. Podałam z makaronem i obserwowałam, jak znika :)

1 komentarz:

Unknown pisze...

Czytam sobie właśnie i ślina mi gębę wypełnia. Pędzę dziś na zakupy i zrobię taką pastę :-)