Image Map

8.11.11

Ryż z jabłkami

Czy ja nie wspominałam, że nie lubię obiadów na słodko? No to wspominam. Ale dla ryżu z jabłkami postanowiłam zrobić wyjątek.
Składniki:
1 filiżanka ryżu jaśminowego
3 filiżanki wody
4 jabłka
łyżeczka cynamonu
3 łyżeczki cukru
1/4 łyżeczki soli
garść rodzynków
100 ml kwaśnej śmietany
Wykonanie:
Ryż zalać zimną wodą, dodać sól i 2 łyżeczki cukru i postawić na małym ogniu. Gotować, aż woda się wchłonie.
Jabłka obrać, zetrzeć na grubej tarce, dodać rodzynki, łyżeczkę cukru i cynamon. Podlać wodą i dusić, aż zmiękną.
Ryż rozdzielić na talerze, na wierzchu ułożyć jabłka i polać śmietaną.
Proporcje na 3 osoby :)

3 komentarze:

Arvén pisze...

Dopiero niedawno przekonałam się do ryżu z jabłkami - ale jak już się przekonałam, to nie mogę się od tego smaku uwolnić :)

skoraq cooks pisze...

A ja właśnie uwielbiam słodkie obiady. A taki ryż z jabłkami to nie dość, że słodki i pyszny, to jeszcze przypomina mi dzieciństwo.

Aleksandra Rybinska pisze...

Smak mojego dzieciństwa :) Zarówno mama, jak i babcia nam to przygotowywały.
Bardzo apetyczne zdjęcie :)