Image Map

16.10.09

Co? Kapusta? Głowa pusta!

Święto Kapusty



  • 40 dag łazanek
  • 5 dag słoniny
  • 1 kg kapusty (np. włoskiej)
  • 1-2 cebule
  • 25 dag szynki lub ogonówki
  • 1 łyżka maggi
  • sól
  • grubo mielony czarny pieprz do smaku
Zdejmij i odrzuć zewnętrzne liście kapusty, główkę opłucz, przekrój na ćwiartki i wytnij głąb. Ćwiartki ugotuj w osolonej wodzie. Gdy kapusta będzie miękka, odcedź ją, odciśnij i posiekaj. Drobno pokrój słoninę, wysmaż na chrupko. Na wytopionym tłuszczu zeszklij posiekaną cebulę. Włóż kapustę i pokrojoną w paski wędlinę, wlej maggi, smaż kilka minut, stale mieszając. Łazanki ugotuj, odcedź, wymieszaj z kapustą. Smacznego!

Łazanki wyszły bardzo smaczne - mój mąż posunął się nawet do stwierdzenia, ze najlepsze, jakie jadł - a w końcu oznaczało to moje małe zwycięstwo nad teściową i babcią :) Sukces, proszsz państwa :)

2 komentarze:

monotema pisze...

Łazanki kupione, czy "własnoręczne" ?
Łazanki kojarzą mi się z babcią - były koniecznie z jagodami i ze śmietaną, o matkoo! Nie wiedziałam , że kapuściane święto, ale wczoraj ugotowałam chudą kapustę - dużo włoszczyzny i poszatkowana włoska. Ujdzie, po dwóch chałwach musi ujść.

Truscaveczka pisze...

No niestety, kupne - czanieckie. Domowe chętnie robię jak chłop do wałkowania na podorędziu, ja wałkować nie dam rady :/