Image Map

23.6.13

209. Ucierane ciasto z owocami

Ponieważ PanMąż z lekka osłabł już z nadmiaru truskawek i zwykła codzienna porcja owoców zaczęła okazywać się zbyt obfitą, wykorzystałam nadmiar na najprostsze szybkie i leciuchne ciasto.
Piekłam je w formie do tarty, ponieważ doświadczenie z truskawkami pokazuje, że lubią one puścić duuuużo soku i kompletnie rozmoczyć spód - a dzięki stosunkowo cienkiej warstwie cały nadmiar wilgoci dokładnie się wypieka.



Składniki:
4 jajka
3/4 szklanki cukru + cukier waniliowy z prawdziwą wanilią
1/2 szklanki oleju
1 1/2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie:
Jajka zmiksować z cukrem na puszystą masę, dodać olej i zmiksować, aż zniknie. Dodać mąkę i proszek. Ciasto przełozyć do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką małej tortownicy/formie do tarty. Świetnie nada się też forma silikonowa, jej nie trzeba smarować ani wysypywać.
Drobne owoce umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem, lekko obsypać mąką (mniej toną) i ułożyć na cieście. Piec 40 minut w prodiżu lub 50 w piekarniku (ok. 180 stopni). Sprawdzać patyczkiem, gdy jest suchy, wyjąć ciasto i od razu oprószyć cukrem-pudrem.

 

3 komentarze:

Ervisha pisze...

Uwielbiam ciasta z owocami :)

Anonimowy pisze...

U mnie też nie chcą patrzeć na truskawki już:) wkrótce wysyp czereśni:)

Truscaveczka pisze...

Potravel.pl, u nas truskawki jada tylko PanMąż, ja mam uczulenie, a dzieci - wyobraź sobie - nie lubią ;)

Czereśnie u nas już chyba po kulminaacji sezonu, od kilku dni nie mogę kupić naprawdę dobrych.